Nieuws

Microsoft ontkent aanschaf porno

Microsoft ontkent het sleutelwoord ‘pornography’ gekocht te hebben als Adword voor Bing in Google. Dat zou haaks staan op de marketingstrategie van zijn zoekmachine.

Microsoft heeft snel gereageerd op geruchten dat het in Google-zoekresultaten heeft geadverteerd voor zijn zoekmachine Bing met het sleutelwoord pornography. Het nieuws dat Microsoft op dit woord zou adverteren werd naar buiten gebracht door een blogger van Techcrunch.

"Bing heeft het sleutelwoord pornography niet gekocht en deze term heeft nooit in ons Adwords-account gezeten", zegt een Microsoft-woordvoerder. 

Bing kwam al eerder in het nieuws als een zoekmachine voor de liefhebbers van dit genre, toen bleek dat de videozoekopties zich daar vrij goed voor lenen.

"Het beleid bij het Bing-marketingteam is dat we geen 18+-inhoud gebruiken als onderdeel van onze aankopen van sleutelwoorden of in andere marketingcampagnes", voegt de woordvoerder eraan toe. 

Het aangekochte sleutelwoord dat de resultaten bij een zoekopdracht naar porno zou af laten gaan is free videos, stelt Microsoft. Het bedrijf zegt dat het met Google aan het uitzoeken is wat er gebeurd kan zijn.
 

External links

Bing

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van Clickx in je mailbox.

Volg Clickx op Google Nieuws om onze nieuwste artikels in je feed te krijgen. Vergeet niet om op ‘Volgen’ te klikken.

Onderwerp: Adwords, Bing, Google, Microsoft, Porno

Meer relevante berichten

Abonneer op Clickx

Krijg Clickx magazine 10 keer per jaar (waarvan 2 extra dikke dubbelnummers) keurig thuisbezorgd.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Ontvang elke week het beste van Clickx in je mailbox.

Ook interessant:
Lezersaanbod

Geniet van exclusieve deals in onze webshop, met verbluffende kortingsacties op hoogwaardige producten.