Orange Belgium deelt voor het eerst zijn kwartaalcijfers. De naamsverandering van Mobistar en de lancering van Internet en TV blijken een succes te zijn.

Op 10 mei 2016 werd het merk Mobistar omgedoopt naar Orange Belgium. Het merk Orange moest voornamelijk de positie als convergente operator versterken. “Door de verandering van merknaam naar Orange Belgium en de introductie van convergente aanbiedingen versterkt Orange Belgium zijn positie in het zakelijke segment, ondersteund door de solide internationale positie van de Orange-portefeuille,” staat te lezen in een persbericht van de telecomoperator.

Stijgend klantenbestand

Behalve een naamsverandering lanceerde Orange Belgium eveneens Orange Internet en TV. Nu het tweede kwartaal op zijn einde loopt, deelt het vernieuwde bedrijf voor het eerst zijn resultaten. In een persbericht schrijft Orange dat zijn klantenbestand is uitgegroeid naar 3,8 miljoen klanten. Dit was deels te wijten aan een stijging van het aantal postpaidklanten, waardoor er 17.800 klanten zijn bijgekomen.

Dankzij de groei van het klantenbestand genereerde de Orange Belgium-groep een omzet uit mobiele diensten van 504,5 miljoen euro. Dit is een stijging van 1,9 procent in vergelijking met dezelfde periode van vorig jaar. Met name de snelle toename van het aantal 4g-datagebruikers en de stijging van het aantal postpaidklanten dragen bij tot deze positieve resultaten.

Internet en TV

De nieuwe dienst Orange Internet en TV doet het eveneens verre van slecht. Eind juni hadden al 10.500 gezinnen een abonnement genomen op de dienst, met gemiddeld twee simkaarten. “Hoewel de eerste fase van de commerciële lancering vooral gericht was op bestaande klanten, overtreft het aantal nieuwe convergente abonnementen nu al de aanvankelijke verwachtingen. Orange Belgium streeft er nu naar om elk kwartaal meer klanten te overtuigen,” schrijft de telecomoperator.

Om zijn beloftes waar te maken, heeft Orange Belgium een nieuwe CEO aangewezen. Michaël Trabbia zal vanaf 1 september achter het roer van de telecomoperator staan. “Na de recente merknaamwijziging naar Orange kan Michaël met al zijn ervaring op het hoogste niveau bij de Orange-groep bijdragen tot de verdere uitwerking van ons Internet- en TV-aanbod en kan hij de terugkeer naar groei van Orange Belgium verder bevestigen,” licht Jan Steyaert van Orange Belgium de beslissing toe.