VoIP-dienst Skype voegt advertenties toe in het conversatievenster van gratis audiogesprekken voor zijn Windows-cliënt.

VoIP-dienst Skype voegt advertenties toe in het conversatievenster van gratis audiogesprekken voor zijn Windows-cliënt.

Het bekende programma, tegenwoordig eigendom van Microsoft, maakte donderdag op zijn bedrijfsblog bekend dat het ‘unieke en lokale merkervaringen’ gaat oplepelen wanneer gebruikers een gratis Skype-naar-Skype audioconversatie voeren. De advertenties komen dus niet in beeld voor wie Skype-krediet of een abonnement heeft.


In de kleine lettertjes geeft het bedrijf aan dat het informatie als geografische locatie, geslacht en leeftijd zal gebruiken om de relevantie van advertentie te verhogen. Skype zegt dat gebruikers de advertenties moeten zien als ‘een manier om zijn om leuke interactiviteit te genereren voor je vriendenkring, familie en de merken waar je om geeft.’

Skype belooft dat het geen geluidsreclame zal toevoegen aan de gratis gesprekken en garandeert dat de geluidskwaliteit dezelfde blijft.