Heb jij een iPhone 6S die regelmatig zelf herstart zonder dat je daar iets aan kan doen? Dan heb je mogelijk recht op een gratis batterijvervanging. Lees hier hoe je te werk gaat.

Apple heeft zijn tweede herstellingsprogramma van de week gelanceerd, nadat het een schermtest in de vorm van een app heeft gemaakt om aanraakproblemen te herkennen. Het probleem gaat om een grijze bovenbalk die gebruikers zien of waar multi-touch niet goed meer functioneert. Enig nadeel: had je een probleem, dan moest je zelf voor de herstellingskosten opdraaien omdat de garantietermijn van de iPhone 6 Plus voorbij is.

Gratis wissel

Het herstellingsprogramma rond de batterijwissel voor een herstartende iPhone 6S valt wel binnen de garantieperiode, waardoor Apple het probleem gratis oplost. Hier kan je het probleem gemakkelijk zelf analyseren door na te gaan of je toestel de laatste maanden overmatig herstartte zonder enige reden.

[related_article id=”188246″]Apple weet dat de defecte toestellen gemaakt zijn tussen september en oktober 2015. Heb je jouw toestel rond die periode gekocht? Dan kan je bij een Apple Store laten nakijken of je toestel recht heeft op een gratis batterijwissel.

Enkel Apple-winkels

Belangrijke kanttekening: deze gratis vervanging geldt enkel wanneer je het toestel rechtstreeks bij Apple hebt gekocht of bij een Apple-geautoriseerde winkel. Heb je al een nieuwe batterij laten steken in tussentijd in een van deze winkels? Dan mag je dat laten weten aan Apple zodat je daarvoor je geld terug krijgt.

Voordat je naar de Apple-winkel vertrekt, adviseert Apple dat je je data back-upt, instellingen reset en Find my iPhone uitschakelt. Het merk laat ook weten dat iedereen die ook een gebroken scherm heeft op zijn defecte iPhone 6S, geen gratis schermvervanging zal ontvangen.