Belgacom wil al zijn mobiele, vaste en IT-diensten tegen eind dit jaar onder het commerciële hoofdmerk Proximus onderbrengen.

Belgacom wil van Proximus het commerciële hoofdmerk maken voor al zijn mobiele, vaste en IT-oplossingen. De naamsverandering moet tegen eind dit jaar worden voltooid. Dat heeft de operator bekendgemaakt in een persbericht.

De beslissing om alle commerciële diensten onder Proximus onder te brengen, komt voort uit de vaststelling dat vaste, mobiele en IT-technologieën steeds meer naar elkaar toegroeien. Voor de gebruikers maakt het geen verschil meer of ze hun e-mail op het werk, via een mobiel netwerk of de wifi thuis lezen, of dat ze televisiekijken op de tv of op hun tablet.

Belgacom noemt het daarom een logische stap om alle oplossingen onder één hoofdmerk te brengen, zowel voor particulieren als kleine en grote bedrijven. De operator wil zo “het beste van twee werelden combineren” en in de toekomst nog beter inspelen op de behoeften van zijn klanten.

“De behoeften van onze klanten veranderen voortdurend en steeds sneller,” vertelt kersvers CEO Dominique Leroy in een persbericht. “Wij willen als toonaangevend bedrijf in de Belgische telecommarkt vooruitlopen op de ontwikkelingen en onze klanten een superieure en onderscheidende gebruikerservaring bieden, die alle technologieën naadloos combineert. Daarbij hoort ook een heldere en eenvoudige communicatie.”

Belgacom blijft wel bestaan als bedrijfsnaam achter het merk Proximus. Ook de andere merken van het bedrijf, zoals Scarlet, 1207/1307, BICS, Tango en Telindus International, blijven bestaan.