Het bedrijf dat vooral bekend staat voor zijn hippe notitieboekjes gaat voortaan ook fotoboeken maken in de stijl van Moleskine.

Het bedrijf dat vooral bekend staat voor zijn hippe notitieboekjes gaat voortaan ook fotoboeken maken in de stijl van Moleskine.

De dienst Moleskine+MILK laat je toe om via een webinterface je boek samen te stellen. Die krijgen de klassieke Moleskine-kenmerken zoals de afgeronde hoeken, een zakje achterin om losse papieren of foto’s in te bewaren en een elastiek om het geheel bij elkaar te houden.

Voor de boeken werkt Moleskine samen met PQ Blackwell, uitgever van de MILK-fotoboeken. Ze mikken enerzijds op mensen die hun familiefoto’s mooi willen verwerken, maar even goed op creatievelingen zoals fotografen, ontwerpers, studio’s enz… om zo hun portfolio tentoon te stellen.

Zo kan je tot tien verschillende mensen uitnodigen om foto’s toe te voegen aan de online fotoboekmaker. Tegelijk krijg je een PDF-versie en kan je met de online digitale versie van het boek ook videomateriaal toevoegen.

Het initiatief is volgens Moleskine een nieuwe poging om de brug tussen analoog en digitaal te slaan. Afgelopen zomer lanceerde het bedrijf samen met Evernote nog een speciaal notitieboekje dat je kan fotograferen om je handgeschreven nota’s vlot te digitaliseren.

Wel ga je voor al die stijl en hipheid wat meer mogen neertellen dan je doorsnee online fotoboek. Voor twintig pagina’s betaal je al snel 34 dollar, wie zestig pagina’s wil moet minstens 150 dollar op tafel leggen.