Op de hoogte blijven van onze nieuwste artikelen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke week onze beste artikelen in je mailbox.


Microsoft heeft snel gereageerd op geruchten dat het in Google-zoekresultaten heeft geadverteerd voor zijn zoekmachine Bing met het sleutelwoord pornography. Het nieuws dat Microsoft op dit woord zou adverteren werd naar buiten gebracht door een blogger van Techcrunch.

"Bing heeft het sleutelwoord pornography niet gekocht en deze term heeft nooit in ons Adwords-account gezeten", zegt een Microsoft-woordvoerder. 

Bing kwam al eerder in het nieuws als een zoekmachine voor de liefhebbers van dit genre, toen bleek dat de videozoekopties zich daar vrij goed voor lenen.

"Het beleid bij het Bing-marketingteam is dat we geen 18+-inhoud gebruiken als onderdeel van onze aankopen van sleutelwoorden of in andere marketingcampagnes", voegt de woordvoerder eraan toe. 

Het aangekochte sleutelwoord dat de resultaten bij een zoekopdracht naar porno zou af laten gaan is free videos, stelt Microsoft. Het bedrijf zegt dat het met Google aan het uitzoeken is wat er gebeurd kan zijn.
 

External links

Bing