Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van Clickx in je mailbox.

Een week na de online petitie van TIK reageert Scarlet met een aanbod. Oude klanten kunnen een nieuw contract aanvragen waarin het bedrag dat zij voor hogere snelheid betalen wegvalt, zonder dat de snelheid verandert.

Oude klanten van Scarlet, die ooit kozen voor een hogere snelheid, betalen daar twee euro meer voor. Uit de nieuwsbrief van STUG blijkt dat Scarlet zijn standaardsnelheid wil verhogen, maar oude klanten moeten dan nog steeds meer betalen voor dezelfde service.

Scarlet wil nu een toegeving doen. De klanten die hun oude internetabonnement veranderen naar Scarlet One unlimited, stappen zonder extra kosten over, maar zijn wel opnieuw voor vijftien maanden gebonden aan het bedrijf.

STUG zegt dat surfers die pas in de afgelopen maanden klant werden en voor de hogere snelheid kozen, beter overstappen naar het nieuwe contract. Zij zijn maar enkele maanden langer gebonden dan in hun huidig contract. Klanten die niet meer gebonden zijn aan het bedrijf, moeten voor zichzelf uitmaken of ze opnieuw voor vijftien maanden een contract willen afsluiten.

Het is duidelijk dat dit aanbod er komt na de hevige reacties van Scarlet-klanten. Op Nederlandstalige en vooral Franstalige fora werd er hevig gereageerd over de gebrekkige service van de provider. Klanten hekelen niet alleen de twee euro, ook de gebrekkige communicatie van Scarlet blijkt voor velen een doorn in het oog.

Klanten die op het aanbod willen ingaan, moeten een ticket aanmaken in Mijn.scarlet. Het bedrijf belooft de aanvragen zo snel mogelijk te verwerken.

External links

Userbase Scarlet-forum

External links

Reactie van Scarlet

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van Clickx in je mailbox.