Als je Windows opnieuw installeert, of je hebt een nieuwe computer, dan moet je uiteraard ook Office opnieuw installeren. Dat gaat snel en eenvoudig, maar daarna moet je al je instellingen opnieuw ingeven.
Microsoft heeft daar echter iets op gevonden: bewaar al je Office-instellingen voordat je met de herinstallatie begint.
Op de ‘oude’ computer of installatie ga je naar START, ALLE PROGRAMMA’S, MICROSOFT OFFICE, MICROSOFT OFFICE-HULPPROGRAMMA’S en klik je op MICROSOFT OFFICE 2003-WIZARD MIJN INSTELLINGEN OPSLAAN. Een wizard start op. Klik op VOLGENDE, duid DE INSTELLINGEN VAN DE COMPUTER OPSLAAN aan, klik op VOLGENDE, bepaal waar het back-upbestand moet komen, en klik op VOLTOOIEN.
Alle instellingen worden netjes bewaard in een bestand dat als extensie ‘ops’ heeft. Nadat je Office geïnstalleerd hebt op de nieuwe computer, kopieer je het ops-bestand en volg je dezelfde stappen. Klik alleen op EERDER OPGESLAGEN INSTELLINGEN OP DEZE COMPUTER TERUGZETTEN. Meteen worden ook al je Outlook-accounts hersteld!