Bij Microsoft Office 2003 zit een wizard waarmee je de instellingen makkelijk kan opslaan. (Hoe) kan dat in Office 2010?

In Microsoft Office 2003 steekt er bij de Hulpprogramma’s een wizard waarmee je de instellingen van Office makkelijk kan opslaan en overzetten (naar een andere pc, bijvoorbeeld). (Hoe) kan dat in Office 2010?
Luc Fant

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede eerst. Daar bestaat een prima tool voor, die precies doet wat je vraagt: Office Settings Backup Wizard (het programma vereist wel .NET Framework 3.5). Je kan  hier tot in de puntjes aangeven wat je mee in de verhuis wil. Het slechte nieuws: je moet er circa € 35 veil voor hebben. Voor Office 2007 kan je nog (grotendeels) terecht bij Windows zelf. In Windows 7 steekt namelijk standaard een handige Windows Easy Transfer (Bureau-accessoires, Systeemwerkset), die de verhuis desgewenst rechtstreeks via je netwerk regelt. Op de ontvangende pc kan je dan via Aanpassen, Geavanceerd aangeven wat je wil overpompen. Office 2010 wordt jammer genoeg nog niet ondersteund. Gezien de instellingen hiervan overal verspreid zitten – in mappen en in het Windows-register – is een manuele verhuis nagenoeg onmogelijk. Instellingen van het lint daarentegen kan je, per Office-applicatie, wel nog overzetten via export – import. Je leest er meer over op deze helpsite.