Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van Clickx in je mailbox.

Ook voor de editie 2010 wikt en weegt een vakjury alle genomineerde sites. De vakjuryleden moeten in elke categorie drie sites aanduiden die hun voorkeur wegdragen – en hun keuze telt mee voor 30% van alle stemmen! We stellen er graag al een aantal aan je voor – later serveren we je de overige juryleden.

J-P De Clerck heeft een loopbaan in de ICT- en internetsector, de online media en de interactieve marketing achter de rug. Hij startte de eerste Belgische site over online marketing, verkocht die enkele jaren geleden en is nu actief in het buitenland als consulent en als serieel blogger op verschillende sites in Nederland, de VS en het VK. De interactieve evoluties volgen en er over schrijven is zijn eerste verslaving. Rust zoeken aan de kusten van Noord-Nederland en de Waddeneilanden om na te denken en te schrijven zijn tweede.

Heidi Vandebosch is docente aan het Departement Communicatiewetenschappen en lid van de onderzoeksgroep MIOS (Media and ICT in Organisations and Society) aan de Universiteit Antwerpen. Zij verrichtte in het verleden o.m. onderzoek naar het internetgebruik van ouderen en kansarmen, en legt zich nu voornamelijk toe op het thema ‘cyberpesten bij jongeren’. In het laatste geval gaat het bijvoorbeeld over de creatie van valse profielen of beledigende blogs. Heidi Vandebosch weet dan ook als geen ander wat ‘goede’ en wat ‘slechte’ websites zijn.

Sven Baetens is freelance designer en werkt onder andere voor Duval Guillaume, VVL/BBBO, One Agency en Saatchi & Saatchi. Hij won internationale awards zoals New York Festivals, The Global Awards, Red Dot Awards en Effi. Sven werkte mee aan de restyling van de Minoc Business Press magazines ‘Clickx’ en ‘FWD’.

Yves Van Dooren rolde eind jaren negentig de online wereld binnen, gefascineerd door de toen schijnbaar eindeloze mogelijkheden van het internet. Eerst werkzaam in de B2B markt, nadien vooral voor mediabedrijven. Als consultant ondersteunt hij diverse organisaties bij het aanscherpen van hun online activiteiten en marges. Net zoals zijn collega’s tracht hij de nieuwste ontwikkelingen op de voet te volgen, en is hij is dus vrij intensief met het internet bezig. Hij staat er desondanks nog dagelijks van versteld hoe de jongste generatie, waaronder z’n twee dochters, met dat medium omspringen.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van Clickx in je mailbox.