We stellen je graag de vakjury voor. Zij moeten in elke categorie 3 sites aanduiden die hun voorkeur wegdragen – en hun keuze telt mee voor 30% van alle stemmen!
Hier komt deel 1:
- Robin Wauters
- Frederik Marain
- Tamara Gielen
- Patrick Marck
- Koen Fillet
- Bart Van Belle
Robin Wauters werkte ooit als internet marketing manager bij een webhosting- en een mediabedrijf, maar besloot uiteindelijk dat bloggen eigenlijk toch wel veel leuker is én veel eenvoudiger te combineren met de slapeloosheid die hij nu reeds jaren met volle overtuiging tentoonspreidt. Tussen het constant twitteren door is hij afwisselend internetondernemer, organisator van evenementen, social media consultant en een grote fan van ballekes met kriekskes. Hij vindt schrijven voor professionele blogs als TechCrunch, Virtualization.com en T-Zine bijzonder veel energie vreten, maar het geld bestemd voor de aankoop van de eerder vermelde ballekes moet toch van ergens komen.
Frederik Marain werkte van 1988 tot 1996 op de redactie Economie van De Standaard, maar nam dan "afscheid van de dode bomen" om Planet Internet in België op te starten. Van 1996 tot 2002 bouwde hij met een team van pioniers Planet Internet Media uit tot – destijds – het grootste internetmediabedrijf in België. Sindsdien onderdrukt hij de neiging om te vaak te zeggen "dat wij dat toen ook al eens gedaan hebben". Sinds 2002 is Marain consultant voor internet strategie en implementatie. Hij vindt dat het stilaan tijd wordt om eens iets nieuws te starten.
Tamara Gielen, voormalig email marketing manager bij eBay en momenteel werkzaam als Director Email & Digital Dialogue Strategies bij OgilvyOne, is een pionier op vlak van email marketing en sociale media. In haar vrije tijd besteedt ze ettelijke uren aan het up-to-date houden van haar blog "BeRelevant!", een van de meest gelezen blogs over emailmarketing wereldwijd en aan het beheren van een sociaal netwerk voor emailmarketeers: "the Email Marketer’s Club". Vanaf 1 januari 2009 gaat Tamara aan de slag als zelfstandig, onafhankelijk emailmarketing en social media-consultant, coach en trainer.
Patrick Marck startte zijn loopbaan in direct marketing waar hij meer dan 10 jaar de sector ontwikkelde en promootte. Met de lancering van BeCommerce in 2005 kreeg hij de online microbe goed te pakken, om begin 2008 aan de slag te gaan als general manager van het Interactive Advertising Bureau (IAB Belgium). Met onderzoek, opleidingen, werkgroepen, evenementen en publicaties stimuleert hij tesamen met het IAB Dream Team nu de digitale markt en inspireren zij de Belgische reclamesector via ondermeer het nieuwe 10before10 programma met sector barometers en het IAB Mag, en via de nieuwe IAB-website met knowledge center en community, dit alles in een gloednieuwe IAB-huisstijl.
Koen Fillet is op weekdagen de helft van Feyten of Fillet op Radio 1, op zondag de eenmansredactie achter Het Laatste Uur, ook op Radio 1, voor en na zijn uren columnist bij Knack Weekend, en op de zotste momenten van de dag en de nacht blogger op koenfillet.be, een weblog die nog nooit van layout is veranderd. Nog nooit!
Bart Van Belle werkt sinds 2000 voor De Standaard Online. De voorbije jaren zag hij vanuit die positie het Vlaamse internetlandschap grondig evolueren. Bart is de drijvende kracht achter verschillende weblogs van De Standaard (En Nu Even Ernstig, Marketingblog, E-land) en houdt in zijn vrije tijd een (Engelstalig) weblog bij rond zijn favoriete muziekgroep dEUS.