Als senior gebruik ik dagelijks mijn pc met Windows Vista. Graag had ik mijn Outlook-agenda op mijn bureaublad laten verschijnen zodra Windows is opgestart (zonder het bijhorende e-mailprogramma dus). Is dat mogelijk en hoe doe ik dat dan?

Marleen Goyens

Dat kan inderdaad met het gratis tooltje Outlook On The Desktop. Je vindt het programma op www.outlookonthedesktop.com (maar 578 KB).

Hou er rekening mee dat hiervoor ook de installatie van Microsoft .NET Framework 3.5 is vereist, maar indien nodig haalt het programma deze software zelf wel op (de tool lijkt tijdens de installatie dan wel een tijdje ‘bevroren’, maar je geduld wordt beloond).

Na afloop tref je rechts in je Windows taakbalk een extra icoontje aan. Klik erop met de rechtermuisknop om het programma op eigen smaak te brengen.

Belangrijk is alvast dat je een vinkje plaatst bij START WITH WINDOWS. Verder kan je via de menu’s PREFERENCES de grootte, transparantie en positie van de agenda op je bureaublad vastleggen, en bepaal je via OUTLOOK VIEWS welke informatie je hoe te zien krijgt.

Met een dubbelklik (op een item) in de agenda open je dan Outlook zelf. Mochten er toch nog vragen of problemen opduiken: www.outlookonthedesktop.com/faq heeft de meest prangende verzameld.

External links

Outlook On The Desktop