vakantie

Tijdens je verlof is het handig om automatische antwoorden uit te sturen die mensen op de hoogte brengen van je afwezigheid.

Wanneer je met vakantie gaat, is het handig om een out-of-office in te stellen. Hierdoor zijn klanten en collega’s op de hoogte van je afwezigheid en lijkt het niet alsof je hun berichten negeert. Eenmaal je terug bent van je deugddoend verlof, kan je de gemiste mails overlopen en eventueel beantwoorden.

Kies een begin- en eindtijd voor de periode waarin automatische antwoorden worden uitgestuurd.

Stap 1 / Automatisch antwoord

Ga naar Outlook.com en meld je aan met het e-mailadres waarvoor je een out-of-office wilt instellen. Klik vervolgens rechtsbovenaan op het tandwielicoontje en ga naar Automatische antwoorden. Om een out-of-office in te schakelen, vink je Automatische antwoorden verzenden aan. Vink Antwoorden alleen tijdens deze periode verzenden aan en kies vervolgens een begin- en eindtijd. Verder kan je opteren om deze periode te blokkeren in je agenda, nieuwe uitnodigingen voor die periode automatisch te weigeren en vergaderingen gedurende deze periode te weigeren en annuleren.

Schrijf het bericht dat tijdens je afwezigheid automatisch wordt uitgestuurd.

Stap 2 / Bericht schrijven

Onder Eenmaal een antwoord verzenden naar iedere afzender binnen mijn organisatie met het volgende bericht schrijf je het antwoord dat je gedurende je afwezigheid wilt uitsturen. Wil je eveneens een bericht sturen naar mensen buiten je organisatie, dan vink je Automatische antwoorden naar afzenders buiten mijn organisatie aan. Kies vervolgens voor Automatische antwoorden verzenden naar alle externe afzenders om je ervan te verzekeren dat iedereen een bericht ontvangt. Vervolgens kan je een nieuw antwoord schrijven, of de tekst voor binnen je organisatie kopiëren. Klik bovenaan op OK om je instellingen op te slaan.