Het applicatieplatform voor Facebook inspireert ontwikkelaars tot opmerkelijke vondsten, zo laat een actie van hamburgerketen Burger King zien. Het geeft elk lid van de netwerksite een gratis hamburger als die bereid is om tien van zijn online vrienden te wissen.

Het applicatieplatform voor Facebook inspireert ontwikkelaars tot opmerkelijke vondsten, zo laat een actie van hamburgerketen Burger King zien. Het geeft elk lid van de netwerksite een gratis Whopper als die maar bereid is om tien van zijn online vrienden te wissen.

Whopper Sacrifice staat niet toe dat hongerige Facebook-leden contacten uit de lijst verwijderen zonder dat hun slachtoffers daarvan op de hoogte zijn. Zodra via de applicatie een vriend is gewist, verschijnt dat in zijn activiteitenfeed, die zichtbaar is voor andere gebruikers op de netwerksite. “Nu is het tijd om je online mooi-weer-vriendschappen op de proef te stellen”, valt op de installatiepagina te lezen.

De Amerikaanse hamburgerketen heeft het online adverteren ontdekt en heeft verschillende campagnes lopen. Zo heeft het een website ingericht waar het Whopper-maagden laat zien, inwoners van exotische landen die nog nooit met een hamburger in aanraking zijn geweest. Vervolgens laten ze deze proefkonijnen een smaaktest uitvoeren, waarbij ze een Whopper en een Big Mac krijgen voorgeschoteld.

Voor je aan het wissen slaat, toch nog even dit: in België heeft Burger King nog geen filialen.
 

External links

Burger King