Met Nederlandstalige reclame voor de bioscoopfilm 300 in de actiegame Rainbow Six: Vegas is uitgever Ubisoft erin geslaagd om in-game advertising een lokale dimensie te geven.
Een nieuwe manier van adverteren zorgt ervoor dat gamers actuele en gelokaliseerde advertenties in games kunnen tegenkomen. Een mooi voorbeeld hiervan is de actiegame Rainbow Six: Vegas van Ubisoft voor de Xbox 360.
In deze realistische game vertonen de reclameborden op straat sinds kort een Nederlandstalige poster voor de film 300, die eind maart hier in de bioscopen gaat draaien.
Voorheen was er een generieke afbeelding te zien op de reclameborden, maar dankzij een update via Xbox Live kunnen er in-game reclame-uitingen vertoond worden die per land en periodiek aangepast kunnen worden.
Ubisoft is met het in-game advertising bureau Massive een samenwerking aangegaan om zowel statische als dynamische vormen van reclame in games te kunnen tonen.
Cem Yildiz, non-retailmanager Benelux voor Ubisoft, vertelt dat er in de toekomst vaker gebruik zal worden gemaakt van passende in-game advertising die qua stijl en gevoel van realisme overeenkomt met de game waarin het wordt gebruikt.
Twee voorwaarden voor het gebruik van in-game advertising zijn een realistische setting en de mogelijkheid om online multiplaygames te spelen. Op deze manier kan de content van de game aangepast worden.