Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van Clickx in je mailbox.

Disney lanceert later deze maand een volledig vernieuwde website. Op het nieuwe Disney.com maken kinderen deel uit van een internetgemeenschap waarover ouders de controle bewaren.

Disney lijkt een laatkomer wat betreft ‘social networking’. Het entertainmentbedrijf sleutelde meer dan een jaar aan zijn nieuwe site en zegt net op tijd te zijn voor de gemiddelde internetgebruiker. Ook al worden de details van het project pas tijdens de Consumer Electronics Show vrijgegeven, veel is al bekend.

Het nieuwe Disney.com zal er gelikter uitzien en de nogal amateuristische navigatie is volledig herzien. De website moet ook een veilig internetplatform bieden aan kinderen. Ze kunnen gebruikmaken van videoclips, muziek, spelletjes en instant messaging. Kinderen moeten het gevoel krijgen dat ze op MySpace zitten, terwijl hun ouders de controle behouden over wat hun kinderen zien en met wie ze praten. Daarnaast houden de ouders het taalgebruik in de gaten.

Disney maakt er geen geheim van dat het platform er ook voor dient om reclame op de kinderen af te vuren. De organisatie bekijkt momenteel welke nieuwe advertentievormen zij kan toepassen om haar koopwaar te slijten.

Vorig jaar begon Disney met het verkopen van films via iTunes, een zet die het bedrijf geen windeieren heeft gelegd. Tijdens één kwartaal werden maar liefst 500.000 tekenfilms verkocht. Gemiddeld gaan er 62.500 per week over de virtuele toonbank. Dat levert Disney in één jaar tijd ongeveer vijftig miljoen dollar op.

External links

Disney.com

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang elke week het beste van Clickx in je mailbox.