Op de hoogte blijven van onze nieuwste artikelen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke week onze beste artikelen in je mailbox.


Een Britse telecomaanbieder weigert nog langer bejaarden aan te sluiten. Volgens het bedrijf zijn 70-plussers niet meer in staat om de verkoopsvoorwaarden te begrijpen.

Toen de 75-jarige Britse Shirley Greening-Jackson een telefoonabonnement met gratis breedbandinternet wou afsluiten bij The Carphone Warehouse, kreeg ze van een jonge verkoper te horen dat dit onmogelijk was.

Na enig aandringen kreeg ze ook te horen waarom: ze was te oud. Een medewerker van Carphone Warehouse, in Belgiƫ en Nederland bekend als The Phone House, legde uit dat het bedrijf ervan uit ging dat 70-plussers niet meer in staat zijn om de verkoopsvoorwaarden te begrijpen.

Alleen als Greening-Jackson zich liet vergezellen van een jonger familielid dat haar de kleine lettertjes kon uitleggen, was het eventueel mogelijk een abonnement af te sluiten. Greening-Jackson, een kranige bejaarde die vorig jaar nog de Chinese Muur bezocht, reageerde furieus en stapte met haar verhaal naar de Britse pers. Die smeerde haar relaas breed uit.

Carephone Warehouse geeft aan de Britse krant Daily Mail toe dat het een ‘geen 70-plussers-regel’ hanteert, maar zegt dat te doen om de bejaarden tegen zichzelf te beschermen. Het bedrijf zegt de regel ingevoerd te hebben nadat het te veel klachten binnenkreeg van klanten die beweerden dat medewerkers hen een verkeerd product hadden aangesmeerd.

External links

Carephone Warehouse