Wie op zoek is naar professionele opportuniteiten denkt in de eerste plaats niet meteen aan een datingapp. Tenzij je het geluk hebt te ‘matchen’ met Elon Musk, zal het je niet veel opleveren. Voor professionele contacten blijft LinkedIn nog een hele tijd de norm, maar datingapp Bumble wil die hegemonie doorbreken. Het voegt namelijk een nieuwe dimensie toe aan zijn app: BumbleBizz.

Net als bij Tinder, of het hoofdgedeelte van Bumble, is het dan de bedoeling dat je ‘swipet’ om aan te geven of je een potentiële netwerkuitbreiding met een persoon ziet zitten of niet. Bij de BumbleBizz-afdeling wordt geen rekening gehouden met gender, wat mogelijk een probleem wordt: de app is namelijk gestoeld op het principe dat de vrouw het gesprek moet starten.

De uitbreiding komt er nadat er eerder ook een ‘BFF-zone in het leven werd geroepen, waar je op zoek kan gaan naar vrijblijvende vriendschappen. CEO Whitney Wolfe is ervan overtuigd dat het een succes wordt. Al vragen wij ons vooral af: wat dan met je foto’s? En waar ga je die in kostuum tussen plaatsen?