Facebook heeft geluisterd naar de feedback van zijn gebruikers. Blijkbaar zijn veel mensen bezorgd dat ze belangrijke statusberichten van vrienden te missen. Facebook maakt het aandeel van vrienden en familie op je nieuwsoverzicht dus groter. Momenteel zijn er 50 miljoen kleine bedrijven aangesloten op Facebook. In een blogpost geeft Facebook toe dat die een kleiner bereik zouden kunnen ondervinden door de aanpassing: “We weten dat deze update het bereik het verkeer van sommige pagina’s kan doen verlagen”, zo luidt het op het blog. “De specifieke impact op je pagina, de activiteiten van je pagina en de impact op andere methodes van internetverkeer zal afhangen van de samenstelling van je publiek.”

Delen

Veel hangt dus af van de manier waarop de gebruikers van je Facebookpagina met de pagina zelf omgaan. Als veel berichten op de pagina gedeeld worden, verschijnen die eveneens talrijk in het nieuwsoverzicht. Op die manier zal de impact beperkt blijven. Facebook maakt continu aanpassingen aan de balans van de berichten op het nieuwsoverzicht. Vorig jaar krikte het ook al het belang van berichten van vrienden op, maar dat bleek nog niet genoeg te zijn. Eerder dit jaar maakte Facebook nog een aanpassing waardoor populaire nieuwsartikels aan belang wonnen.