Online drukkerij Drukland.nl wil tegemoetkomen aan de digitale noden van hedendaagse klanten en pakt daarom uit met een aantal vernieuwingen, waaronder de mogelijkheid om contact op te nemen via WhatsApp.

WhatsApp wordt steeds populairder. Voor velen is de dienst al een de facto vervanger voor sms en mms en ook bedrijven zien steeds meer potentieel in de berichtendienst. De Nederlandse drukkerij Drukland.nl is voortaan via WhatsApp bereikbaar. Drukland is een online drukkerij waar je allerhande drukwerk kan bestellen voor thuislevering.

Een bezoek aan de website van de grote webwinkel laat verder enkele andere vernieuwingen zien. Zo maakt de site gebruik van responsief design, een ontwikkelingstechniek die je misschien niet bij naam kent maar zeker al vaak in actie zag: responsieve sites passen zichzelf dynamisch aan het schermformaat gebruikt door de lezer aan. (Semi)-professionele klanten kunnen voortaan gebruik maken van een vernieuwde accountomgeving waar je facturen kan raadplegen en terugkerende bestellingen kan ingeven.

Drukland wil de omarming van hedendaagse communicatiemiddelen en websitedesign vieren en geeft daarom enkele prijzen weg. Dat meldt de drukkerij zelf in een persbericht. Dat volledige bericht kan je hier lezen. De vernieuwingen tonen het steeds groeiende belang van e-commerce aan. Niet alleen bestellen mensen graag via het net, ze verwachten bovendien een service die ze kunnen bereiken op een door henzelf gekozen manier.