In zijn missie om door te breken op Android breidt softwaregigant Microsoft zijn appcampagne uit.



Op de hoogte blijven van onze nieuwste artikelen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke week onze beste artikelen in je mailbox.


Sinds vorige zomer is Microsoft hard aan het werken om zijn scope uit te breiden. In een poging om toch mobiel te kunnen doorbreken, begon het met het aanbieden van zijn apps op Android en iOS. Een slimme zet die zowat elke student en werkmens kon bekoren. In de lijn van die strategie breidt Microsoft nu ook een vervolg aan zijn bloatwarecampagne.

Vorige week stond de teller op 31 hardwarefabrikanten die apps van Microsoft voorinstalleren op hun Androidtoestellen. Dergelijke praktijken noemen we wel eens bloatware en daar zijn wij, net als vele fans van de pure Android, geen fan van. Maar eerlijk is eerlijk: met de apps van Microsoft zijn de meeste gebruikers nog wel tevreden te houden.

Sinds gisteren wist Microsoft de lijst met deelnemende partners echter uit te breiden naar 74 hardwarefabrikanten, waaronder Acer. Deze fabrikanten zetten de apps zowel op hun smartphones als op hun tablets. Andere grote namen op de lijst zijn Samsung en Dell. Sinds oktober stond Acer ook reeds op de lijst.