Het lijkt erop dat de vraag naar de Galaxy S6 niet aan de verwachtingen van Samsung voldoet. Het Koreaanse bedrijf heeft aangekondigd dat het de prijzen van zijn vlaggenschepen S6 en S6 Edge zal bijstellen, om tegemoet te komen aan een “moeilijke marktsituatie” en zijn verkoopcijfers stabiel te houden. Daarbovenop liet Samsung ook weten dat het nieuwe toestellen zal uitbrengen in het premium, midden en budgetsegment.

Samsung deed de uitspraken tijdens de bekendmaking van zijn recentste kwartaalinkomsten, die niet rooskleurig waren. De verkoop van zijn IT en mobiele producten zakte met 8,4 procent in het tweede kwartaal van 2015. Het bedrijf ging niet verder in op wat de aanpassing voor de Galaxy S6 en S6 Edge juist zou inhouden, maar een persoon die bekend is met de plannen van Samsung vertelde aancnet.com dat het om een prijsreductie gaat van de smartphones.

Samsungs smartphones, die vroeger voor een groot deel van de winsten van het bedrijf zorgden, hebben het steeds moeilijker gekregen in de huidige markt vanwege versterkte concurrentie door high-end rivalen als Apple, en Chinese producenten als Xiaomi en Huawei die hun toestellen aan bodemprijzen verkopen. De Galaxy S6 en S6 Edge moesten het bedrijf opnieuw op de kaart zetten in de smartphonemarkt, maar die operatie lijkt niet helemaal gelukt, ondanks een zeer goede receptie van beide toestellen.