Op de hoogte blijven van onze nieuwste artikelen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke week onze beste artikelen in je mailbox.


Een mens zou denken dat er genoeg porno op het internet te vinden is. Volgens geruchten bestaat de helft van het net immers uit foto’s en filmpjes van mensen in hun adamskostuum. Uit een onderzoek van Forbes in 2011 bleek echter dat slechts 4 procent van de internettrafiek naar erotische websites gaat. Grote opslokker van trafiek dezer dagen: Netflix.

Serge van der Hooft, CEO van het bedrijf Beate Uhse, lijkt bovenstaande statistieken verwerkt te hebben, en kwam tot een conclusie: er is ruimte voor een porno-netflix. Dat bericht De Tijd. Het concept zou hetzelfde zijn: voor amper tien euro per maand kan een gebruiker van een enorme catalogus 18+-entertainment genieten. Het zou gaan om nieuwe films van studio’s met faam in de wereld van het bloot acteren.

Heel uniek is het idee van van der Hooft overigens niet. Enkele weken geleden dook ook de app Porn Time al op, een pikantere versie van het illegale Netflix-alternatief Popcorn Time, waarmee je torrents van films en series kan streamen.

Domeinnaam bezet

Van Hooft vertelt aan De Tijd dat de grote berg gratis porno geen probleem hoeft te zijn voor zijn dienst. Volgens hem gaat de vraag naar kwalitatieve erotische films net in stijgende lijn. Sexflix is de werktitel van het project, maar van der Hooft wil zich er nog niet op vastpinnen. Dat de naam toepasselijk is, zal niemand betwisten. Bij het horen er van zal iedereen met een internetverbinding het opzet meteen doorhebben.

De man anticipeert geen grote problemen van Netflix als hij voor de naam zou kiezen. Het lastigste zal zijn om de domeinnamen te pakken te krijgen. Zo zijn sexflix.nl en sexflix.be al bezet. De eigenaar: het Vlaamse Think Media. Voorlopig linken de domeinen naar de gamerubriek van hun magazine Ché. Think Media is al sinds eind 2013 eigenaar van de Nederlandstalige sexflixdomeinen, nog voor Netflix naar België kwam. Wie weet krijgt Beate Uhse dus concurrentie uit Vlaamse hoek. We contacteerden Think Media voor meer informatie en wachten een antwoord af. Wanneer we een update krijgen, lees je die hier.