Een dag na de lancering van nieuwe concurrent Apple Music, haalt Spotify meer dan 500 miljoen dollar nieuw kapitaal op.

Sinds maandag is duidelijk dat Spotify er in Apple een nieuwe concurrent bij krijgt. De technologiegigant kondigde namelijk aan ook een muziekdienst te lanceren.

Apple Music zal, net als een advertentievrij Spotify-abonnement, 9,99 dollar per maand kosten.

Investeerders gaan er echter vanuit dat Spotify het gevecht wel aan kan. Het bedrijf sloot gisteren namelijk een financieringsronde, en wist maar liefst 526 miljoen dollar aan investeringen binnen te halen, zo melden bronnen tegenover de Wall Street Journal.

In totaal heeft Spotify nu een waarde van 8,53 miljard dollar. De nieuwe investeringen zullen waarschijnlijk functioneren als brandstof voor de onlangs aangekondigde nieuwe functies. Naast muziek biedt Spotify tegenwoordig ook video’s en eigen materiaal dat zich volledig aanpast aan jouw smaak. Daarnaast is er een samenwerking aangegaan met Nike om hardlopen nog leuker te maken.

Tot op heden maakt Spotify nog wel verlies – over 2014 165 miljoen euro – ten gevolge van productontwikkelingskosten.