Een valse e-mail, schijnbaar van Telenet, vraagt klanten om geld over te schrijven. De internetprovider waarschuwt dat het op een phishing-actie gaat.

Hackers willen ook een eindejaarsbonus. Misschien steekt daarom een phishing e-mail, gericht op Telenetklanten, uitgerekend in deze periode opnieuw de kop op. ‘De automatische domiciliëring van 27 November 2014 is mislukt. Wij hebben u per brief verzocht om de betaling onder factuurnummer 00A341CC922 alsnog te voldoen. Tot op heden hebben wij helaas nog geen betaling van u ontvangen.’ Zo leest de inhoud van de bewuste mail volgens De Standaard.

Lezers worden verder verzocht 103 euro over te maken aan een bijgevoegd rekeningnummer om zo een boete van bijna 150 euro te vermijden. De e-mail is vals en wordt best zo verwijderd. Ga in geen geval in op de vraag van de hackers en geef zeker geen persoonlijke gegevens door. Misschien is deze feestperiode ineens ook een goed moment om je minder digitaal geletterde familie van de actie op de hoogte te brengen. Indien je twijfelt over de echtheid van een e-mail, van Telenet of een andere instelling, contacteer je best eerst de klantendienst.