Lancering HD-recorder INDI definitief
Leveringsproblemen opgelost
13 juni 2007 | Steven Avonds Zoals gepland brengt INDI, het digitale televisieplatform van InterKabel, op 18 juni de nieuwe HD-recorder uit. Klanten van INDI kunnen het toestel afhalen bij officiële verdelers. Eerdere leveringsproblemen lijken hiermee definitief opgelost. Met het toestel kan je uitzendingen in Hoge Definitie ontvangen en programma's en films opnemen op een harde schijf van 250 GB. De harde schijf biedt genoeg plaats voor 50 (in HD) of 150 uren videoplezier. Voor het toestel betaal je wel een stevige 369 euro. INDI is de eerste digitale provider die zenders met Hoge Definitie aanbiedt, en met de HD-recorder blijft die beeldkwaliteit behouden. Momenteel zijn er wel nog maar enkele kanalen, waaronder VTM, die in HD-kwaliteit worden uitgezonden. Voordelen van Hoge Defintie zijn vanzelfsprekend de haarscherpe geluids- en beeldkwaliteit. Het typische trillende beeld bij een slechte ontvangst is hiermee ook verleden tijd. Voorwaarden zijn wel dat je tv HD-beelden aankan en je in een regio woont waar InterKabel beschikbaar is.Externe links
Related Partner info
Reacties
Reageer op dit artikel
35 reacties op dit artikel:
Origineel bericht van Rozano 18/06/2007
Er zit blijkbaar iets niet goed bij u , ik heb geen enkel probleem hier.
- Contacteer je eigen kabelmaatschappij (integan, interelectra, pbe,wvem) zij zullen wel iemand langst sturen.
- via de indi website kan je zeer makkelijk een contactformulier invullen. Ik heb daar steeds antwoord gekregen op mijn vragen.
Origineel bericht van luc 18/06/2007
Dat van die "blokjes" had ik ook.
Kijk je kabel nog eens goed na en maak een rechtstreekse verbinding (niet via video of ander toestel)en zorg dat het contact van de aansluiting optimaal is.
Ook een te lange kabel kan oorzaak zijn van verlies van signaalkracht. Ik heb ook moeten "prullen" en nu is het beeld perfect in 99% van de tijd.
Origineel bericht van luc 18/06/2007
hulp
dat er (soms) (op bep. zenders) zwarte momenten zijn terwijl er analoog wel gekeken kan worden
dat zal in toekomt minder worden als je digital kijkt heb je dat.
bij telenet begacom chelo .....is het ook
niet alle kanalen in het aanbod ontvang ik, of zitten op de juiste plaats
ze hebben kanalen veranderd daar door vindt je niet alles terug op de website kan je een nieuwe kaart afprinten en somige kanalen zijn betalende
soms hapert het beeld: eventjes blokjes of zelfs stilstaande beelden
een betere scart kabel gebruiken hq kabel
En probeer hen maar es live te bereiken. Voor zover ik weet hebben ze geen zaak waar je terecht kan (tenzij de winkels waar de doos verkocht wordt), en een telefoonnr vind je ook al niet op het net
via de website kan je e-mail sturen en via het 0800 nr
ik heb het meer dan een jaar geen klachten en het is gratis
het kastje heeft 100 euro gekost en de gratis smartkaart geen aansluit kosten
en ik kijk gratis digitaal
Origineel bericht van Fr. Clinckemaillie Linden 18/06/2007
TEL van INDI LEUVEN 016-62 99 99
Is bekent bij mij ook:
oorzaak slecht kabelcontact, is temperatuur gevoelig vooral als de decoder in TV kast ziet,zien voldoende luchtcirculatie en zeker de decoder niet ok een toestel die eigen warmte afgeegt zoals DVD, recorder.....
deze punt in acht nemen zal vermoedelijk uw probleem opgelost zijn,
Succes
Origineel bericht van BRINDELKE 18/06/2007
zwart beeld normaal,heb ik ook.samsung resetten en het is gedaan.ook samsung altijd onder spanning laten staan,enkel bij problemen even resetten door stroom uit te trekken.
Heb even geduld:interelectra is hun digitaal platform optimaal aan het verbeteren.beste kabelnetwerk ligt toevallig wel in limburg.
kanalen zelf instellen analoog platform is anders als digitaal,dus naar de toekomst met meer kanalen in aanbod kunnen altijd kanalen verschuiven
hoop je van dienst te kunnen zijn
Origineel bericht van x 19/06/2007
Dat probleem van die blokjes heb ik ook gehad ... er is iemand langs gekomen van PBE, heeft buiten de aansluiting vernieuwd .... probleem was half opgelost. Nadien bleek het gewoon een te zwak signaal te zijn door een t-stuk (splitser) dat niet echt goed was (inderdaad ... als de splitser er niet tussen zat ... perfect beeld .... Men heeft me toen de raad gegeven om een wat duurdere splitser (metalen) te kopen.
Origineel bericht van yardan Willebroek 19/06/2007
Groot gelijk echt balen ja! Telenet/indi/belgacom...over heel vlaanderen zo zou het moeten zijn!De keuze aan de klant Al de rest is larie en apekool, zoals met vele dingen hier in Belgi���«.Iedereen een schoteltje ? De hell met telenet/indi/belgacom! Misschien valt hun euro dan
Origineel bericht van yardan Willebroek 19/06/2007
Groot gelijk echt balen ja! Telenet/indi/belgacom...over heel vlaanderen zo zou het moeten zijn!De keuze aan de klant Al de rest is larie en apekool, zoals met vele dingen hier in Belgi���«.Iedereen een schoteltje ? De hell met telenet/indi/belgacom! Misschien valt hun euro dan
Origineel bericht van BRINDELKE 19/06/2007
SPIJTIG DAT TELENET INDI VOOR DE RECHTER TREKT VOOR INTERACTIVITEIT.IK VIND HET ALLEMAAL GELDKLOPPERIJ.IK DACHT DAT MONOPOLY NIET MEER MOCHT.VOLGENS EUROPEESE WET HEBBEN WIJ BELGEN ZELF HET RECHT TE KIEZEN WIE/WAT WE WILLEN VOOR DIGITALE/INTERACTIVITEIT.WANNEER GAAT DIT FIASCO STOPPEN(STAAN ZELFS JOBS OP HET SPEL(MIJNE DUS)).PRACHTIG ZO'N HD RECIEVER MAAR VOORLOPIG GEEN INTERACTIVITEIT...ECHT BALEN.
Origineel bericht van misterdafke 19/06/2007
mss had ik een slecht moment gekozen op de website en die is ondertussen helemaal veranderd ?!
ter info:
2 tvs met splitsysteem van telenet (heb internet op telenet)
2 videos met split/scartkabels
+ nu de indi decoder (samsung)
ik ga me eens verdiepen in de tips
Bedankt aan allen !
Origineel bericht van mrjurassic 21/06/2007
Ik heb gisteren mijn HD Recorder afgehaald in mijn locale INTEGAN verdeler. Tot mijn verbazing moest ik opnieuw 25 euro activeringskosten betalen ??? bleek ook dat mijn oude card niet meer werkt in deze HD recorder. Eigenlijk wel geldklopperij vind ik. Kon men nu niet als geste gewoon die gratis laten activeren? ik wil gerust mijn oude card inleveren, want ik gebruik dit toch. Ik moest ook een domicilieringsformulier invullen voor de afhouding van die 25 euro terwijl ik die al had betaald in de winkel, maar dat zag ik pas achteraf...(integan/indi : ik wacht op reactie
)
Het dient gezegd : het is wel een prachtig toestel ; veel gebruiksvriendelijker dan de box van telenet. Het enigste nadeel is dat deze blijkbaar constant blijft zoemen zoals een pc ook als ie af staat en wel redelijk warm wordt, dus voldoende ventilatie is ���©cht wel nodig...
Origineel bericht van Antronixs 21/06/2007
De activering is gratis tot 27 juni. Opgepast met de kaart los te maken van de programmering. De hardnekkige lijm op deze kaart niet over de chip wrijven. Indi infotoets laat het soms afweten. USB 2.0 aansluiting ?
Origineel bericht van misterdafke 21/06/2007
Ikzelf heb enkele maanden het standaard abbo genomen van indi.
de beeldkwaliteit is idd wat beter digitaal, maar niet spectaculair (op een deftige lcd).
Het probleem is echter
* dat er (soms) (op bep. zenders) zwarte momenten zijn terwijl er analoog wel gekeken kan worden.
* niet alle kanalen in het aanbod ontvang ik, of zitten op de juiste plaats!
* soms hapert het beeld: eventjes blokjes of zelfs stilstaande beelden ...
En probeer hen maar es live te bereiken. Voor zover ik weet hebben ze geen zaak waar je terecht kan (tenzij de winkels waar de doos verkocht wordt), en een telefoonnr vind je ook al niet op het net.
Nu hoor ik jullie zeggen : stuur ze een mail, hewel, probeer het maar eens !
:'(
Ik voel me dus opgelicht !
Wie kan me helpen ���¿
Origineel bericht van KET 21/06/2007
Ja, klinkt bekend, heb echter vastgesteld dat zwarte beelden verdwijnen indien ik een scart of component kabel gebruik ipv
een HDMI kabel. Heb dit gemeld op storingsnummer (dit vind je achteraan in de handleiding) Mijn HDMI kabel is gecontroleerd dus daar ligt het niet aan.
Bye
Origineel bericht van Warakurna 22/06/2007
De digicorder van Telenet kostte vorig jaar nog 350 euro.
Amper ���©���©n jaar later biedt Indi voor amper 19 euro meer: HD-tv,
250 gig en HDMI-uitgang.
Wat je een 'stevige' 369 euro noemt natuurlijk....
Keken we ook maar zo kritisch naar Telenet....
Origineel bericht van mrjurassic 25/06/2007
inderdaad, HD recorder is stukken beter dan de samsung box (welke een goed begin was);alleen dom dat je een nieuwe kaart moet laten activeren, maar ja dat zal wel een technische reden hebben en het is toch gratis, dus geen erg...
inderdaad, je moet niet op de kabels besparen ; ik heb ongeveer dezelfde opstelling, met zelfs nog een bijkomende aansluiting, nl een optische kabel van de hd recorder naar mijn versterker voor de surround, gevolg : gisterenavond op VT4, battlestar galactica in dobly surround (of toch near-surround althans)... geweldig! waarom nog DVD's kopen dan...
maar inderdaad het gezoem en het gebrek aan een standby stand is onbegrijpelijk! ik dacht eerst dat het aan de recorder lag, maar ja als jij dit ook hebt... ik denk dat iedereen s een mailtje hieromtrent naar indi en zijn kabelmaatschappij moet sturen
Origineel bericht van madeira 30/06/2007
De beeldkwaliteit van de "Samsung"-box is inderdaad niet noemenswaardig beter dan het analoge signaal. Zeker niet de beloofde DVD-kwaliteit. Een bijkomende reden om toch over te schakelen naar "indi" is de "HD" en "HDMI". De verbeterde beeldkwaliteit van de SD-signalen via de HDMI-uitgang zijn wellicht het gevolg van een goede "upscaling" van de SD-signalen (576 i) naar "1080 i". Maar anderzijds valt uit uw reactie af te leiden dat de beeldkwaliteit via de scart (= 576 i) van zichtbaar mindere kwaliteit is. Geldt deze opmerking ook voor "gedonwscalde" HD-signalen via de scart. Want in deze is er natuurlijk ���©���©n probleem, een schijf van 250 GB is natuurlijk niet zo groot wanneer men uitsluitend HD-signalen wegschrijft (+/- 50 u). (De 400 GB versie van deze recorder werd door "Indi" jammer genoeg niet weerhouden.) Wil men dus HD programma's voor een langere tijd bewaren - omdat de schijf anders vol raakt - dan moet men deze na verloop van tijd wegschrijven op een ander medium. Het meest logische in deze in natuurlijk een DVD-schijfje. Echter de DVD laat slechts een pal-resolutie (768/576) toe die enkel via een analoge uitgang - de scart in dit geval, want een versie met een aparte (Y/C (hosiden)) werd ook in dit geval door "indi" niet weerhouden - kan worden aangemaakt. Als de "downscale"-kwaliteiten van deze indi-recorder niet veel om het lijf heeft, zullen ook de via deze weg aangemaakte DVD's alles behalve (pseudo) "HD" zijn. Heeft iemand al praktijkervaring terzake ?!
Origineel bericht van Christian 30/06/2007
Ik ben reeds 2 jaar tevreden INDI klant. De eerste Samsung box werkte bij mij perfect, de nieuwe HD recorder doet dat nu sinds een kleine week ook (beeld is stukken beter geworden). Wat betreft de vermelde problemen in andere reacties : gebruik steeds kwaliteitskabels! Dit is echt iets waar je niet mag op besparen! Probeer zoveel mogelijk met HDMI/DVI te werken, en vermijd SCART (=kwaliteitsverlies). Ik heb een signaalversterker op mijn kabelingang, vervolgens een HQ antennekabel naar mijn INDI-box, dan HDMI naar Home Cinema, vervolgens HDMI van Home Cinema naar LCD-TV. Resolutie op 1080i op formaat 16/9, de TV de schaling van 4/3 nr 16/9 laten uitvoeren (niet de box!), en klaar! Resultaat : fantastisch beeld en geluid. Het enige wat mij stoort is dat de HD recorder nooit in slaapstand gaat, maar continu blijft draaien en dus zoemen. Zels als je het toestel uitschakelt blijft de hard disk draaien! Echt onbegrijpelijk, en zeker niet ideaal voor de levensduur van het toestel, om nog maar te zwijgen van de warmteontwikkeling! Het gezoem is draaglijk, maar tegenwoordig wordt op alles een spaarstand voorzien ; waarom dan niet op de recorder? Misschien bij een volgende upgrade...
Origineel bericht van devito Lummen 30/06/2007
Op deze HD-recorder zit een USB poort.
Is het mogelijk om wat je opgenomen hebt op de recorder op een USB stick te plaatsen en ook omgekeerd van USB naar de recorder.
Indien dit mogelijk is kan hij dan ook DIVX afspelen ?
Origineel bericht van madeira 30/06/2007
De beeldkwaliteit van de "Samsung"-box is inderdaad niet noemenswaardig beter dan een goed analoog signaal. Zeker niet de beloofde DVD-kwaliteit. Een bijkomende reden om toch over te schakelen naar "indi" is de "HD" en "HDMI". De verbeterde beeldkwaliteit van de SD-signalen via de HDMI-uitgang zijn wellicht het gevolg van een goede "upscaling" van de SD-signalen (576 i) naar "1080 i". Maar anderzijds valt uit uw betoog af te leiden dat de beeldkwaliteit via de scart (= 576 i) van zichtbaar mindere kwaliteit is. Geldt deze opmerking ook voor "gedonwscalde" HD-signalen via de scart. Want in deze is er natuurlijk een probleem, een schijf van 250 GB is niet zo groot wanneer men uitsluitend HD-signalen wegschrijft (+/- 50 u). (De 400 GB versie van deze recorder werd door "Indi" jammer genoeg niet weerhouden.) Wil men dus HD programma's voor een langere tijd bewaren - omdat de schijf anders vol raakt - dan moet men deze na verloop van tijd wegschrijven op een ander medium. Het meest logische in deze is momenteel een DVD-schijfje. Echter een DVD laat slechts een pal-resolutie (768/576) toe die enkel via een analoge uitgang - de scart in dit geval, want een versie met een aparte (Y/C (hosiden)) werd door "indi" niet weerhouden - kan worden aangemaakt. Als de "downscale"-kwaliteiten van deze indi-recorder niet veel om het lijf heeft, zullen ook de via "HD" aangemaakte DVD's met moeite die naam waardig zijn. Heeft iemand al praktijkervaring terzake ?!







